Wij zoeken een Management ondersteuner

Stichting RHIA is opgericht in 2019 door de gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport (RTHA). RHIA is de ‘runway’ voor innovatie, een plek waar bedrijven, ondernemers en studenten zich inzetten voor de transitie naar een schonere, stillere en duurzame toekomst van de luchtvaart. Met publieke en private stakeholders creëren wij een vernieuwend innovatiecluster waarin wij gezamenlijk werken aan een nieuwe toekomst voor de luchtvaart en luchthavens. De RHIA-community werkt – onder andere – aan duurzame luchtvaartbrandstoffen, elektrisch- en waterstof aangedreven vliegen, campusvorming en duurzame energie. Samen geven we uitvoering aan ambities van overheid en industrie. Lees hier meer over RHIA.

Op drie niveaus willen wij waarde toevoegen en impact maken:

• Stimuleren van luchtvaartinnovaties – innovatie is een belangrijke sleutel voor een toekomstbestendige regio. Met ons innovatie-ecosysteem werken wij aan een voedingsbodem en groeimiddel voor innovatie, specifiek voor de luchtvaart.

• Vergroten van sociaaleconomische meerwaarde – de luchthaven als magneet voor nieuwe bedrijvigheid, nieuwe generatie educatie, werkgelegenheid van de toekomst. Zo levert het een bijdrage aan de maatschappij en aan de economische groei van de regio.
  • Versnellen van de energietransitie – minder CO2, alternatieve brandstoffen en een luchthaven die energie levert aan het net. Zo leveren wij een bijdrage aan de energietransitie.

De klimaattransitie vormt een belangrijke uitdaging voor de luchtvaart. De uitdaging wordt nog urgenter met de oproep van de Europese Commissie om de opstart van de post-corona economie nadrukkelijk te koppelen aan de versnelling van de Green Deal. Hiermee heeft RHIA de potentie om uit te groeien tot dé centrale plek in Nederland waar vernieuwing van de luchtvaart in de praktijk wordt gebracht. Wij bieden samen met RTHA een unieke testomgeving waar nieuwe diensten en producten onder reële omstandigheden getest worden. Zo faciliteren en versnellen wij projecten die opschaalbaar zijn qua technologie, gebruik in andere sectoren in de regio en toepassing in de rest van de wereld.

De functie
De Management Assistant maakt deel uit van het team en wordt aangestuurd door de directeur. RHIA is een klein, wendbaar en gedreven team dat bestaat uit Business Accelerators, Projectleiders, Projectcoördinatoren, Communicatie & Events ondersteuning en een Strategisch Secretaris. Dit relatief kleine team werkt intensief samen met partners uit het bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen.

Jouw taken zijn als volgt:

• Ondersteuning van de directeur bij (complex) agendabeheer en het maken van afspraken;

• Ondersteuning van de directeur op email controle;
  • Financiële ondersteuning van de Strategisch Secretaris;
  • Voorbereiding en verslaglegging van diverse vergaderingen;
  • Ondersteuning van het team op het gebied van HR;

• Ondersteuning in het ontvangst nemen en hosten van bezoekers;

• Ondersteuning van de overige leden van het team bij complexe afspraken, evenementen etc.

Kortom: je bent een schakelpunt tussen directeur en diverse onderdelen in en buiten de organisatie. Als geen ander weet jij dat je op meerdere manieren je doel kunt bereiken. Je bent dus een creatief en representatief persoon met goede communicatieve vaardigheden.

Vraag en aanbod
Naast bovenstaande kennis, ervaring en persoonlijkheidskenmerken neem je het volgende mee:

• Passende opleiding voor management assistant en/of afgeronde HBO/WO managementopleiding;

• Je hebt ervaring met management/ secretariële ondersteuning, op directieniveau en in een overheidsomgeving is een pré;

• 3-5 jaar werkervaring;

• Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels in woord en geschrift;

• Je kunt organiseren, plannen, prioriteren en de voortgang bewaken;
  • Je kunt snel schakelen, werken met deadlines en tijdsdruk, meerdere ballen tegelijkertijd in de lucht houden en het overzicht bewaren;

• Je bent een proactieve meedenker met een hands-on mentaliteit;

• Je bent resultaatgericht, zelfstandig, verantwoordelijk, ondernemend en initiatiefrijk;

• Je beschikt over uitstekende IT-vaardigheden waaronder Microsoft Office;

• Affiniteit met financiën, duurzaamheid en luchthavens is een pré.

Wij bieden jou een opdracht aan die geschiedt op basis van detachering of via een ZZP-constructie (geen vast dienstverband). De functie bedraagt 32 uur per week. Afhankelijk van je leeftijd, opleiding en ervaring zal er op basis van een 32-urige werkweek een marktconforme vergoeding zijn.

Heb je interesse?
Eventuele inhoudelijke vragen kun je stellen aan Patricia Koetsier, p.koetsier@stichtingrhia.nl. Je cv en motivatiebrief kun je richten aan Miranda Janse, directeur RHIA, m.janse@stichtingrhia.nl. Solliciteren kan tot maandag 29 november 2021.

Belangstellenden die na de reactietermijn reageren, zullen helaas niet meer in de selectieprocedure worden meegenomen.