9 Juli RHIA TALK: Smart Energy Airport

Graag nodigen wij je uit voor de RHIA TALK Smart Energy Airport op 9 juli te Shell Energy Transition Campus.

Met het Smart Energy Airport programma werken partners in de RHIA community aan het vergroten van de productie van emissievrije elektriciteit in de vorm van zonne- energie met de mogelijkheid voor lokale productie van groene waterstof. Op 9 juli neemt Shell ons mee in hoe een Smart Energy Airport eruit zou kunnen zien.

Let op: de maximale groepsgrootte is ca. 40 personen, dus meld je snel aan!

Het programma:

Ontvangst & welkom

Introductie ETCA – veiligheidsbriefing

Presentatie voortgang project SEA (Smart Energy Airport) door Joost Commandeur – Technical eMobility Advisor at Shell

Presentatie & TALK  Smart Grid & MegaWatt charger door Rogier Schoon- Energy Transition Leader

Het microgrid van ETCA maakt integratie mogelijk tussen🔌 #EnergySupply,🔋#EnergyStorage en⚡#EnergyDemand, en wordt op intelligente wijze bestuurd door een Energy Management System (EMS). Zo wordt het energieverbruik slimmer en gelijkmatiger over de dag verdeeld. Vorige week lanceerde Shell tijdens de ETCA haar eerste Megawatt Charging System (MCS) voor zowel vrachtwagens als schepen. De MW-lader is aangesloten op het ETCA-microgrid. Wat betekent dit voor de luchthaven(s)?

Rondleiding

Borrel

Aanmelden is niet meer mogelijk.

RHIA is de ‘runway’ voor innovatie, een plek waar bedrijven, ondernemers en studenten zich inzetten voor de transitie naar een schonere, stillere en slimme toekomst van de luchtvaart.