WIJ LATEN INNOVATIE VLIEGEN.

In onze proeftuin laten wij innovatie vliegen. In ons geval ook vaak letterlijk. Wie wij zijn? Je leest het hieronder.

ONTMOET ONS TEAM.

Bert Hooijer

Business Accelerator

Lucien Versteeg

Projectleider

Bart Steman

Coördinator

RAAD VAN TOEZICHT.

DIT ZIJN ONZE PROGRAMMAPARTNERS.

DIT ZIJN ONZE PROGRAMMA-PARTNERS.

BELAIR CENTER.

Direct naast Rotterdam The Hague Airport vind je ons kantoor op de 2e etage in het Belair Center. Het bezoekadres is: Rotterdam Airportplein 19, 3045 AP Rotterdam. Ons postadres is: Rotterdam Airportplein 60, 3045 AP Rotterdam.

Vanaf Rotterdam Centraal of Den Haag Centraal brengt metrolijn E je naar Meijersplein. Neem vervolgens buslijn 33 naar de halte Rotterdam Airport. De bus stopt direct naast de vertrekhal. Ook buslijn 37 rijdt vanaf Den Haag Leyenburg via Delft Centraal Station rechtstreeks naar de luchthaven. Voor exacte vertrektijden, gebruik de 9292 of NS website of app.

Kom je met de auto? Parkeren kun je voor de deur op P2. Dit is de routebeschrijving.

ONS VERHAAL.

Gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport zijn de initiatiefnemers van RHIA. Met de oprichting van de Stichting Rotterdam The Hague Innovation Airport in mei 2019 pakken zij de economische, maatschappelijke en sectorale uitdagingen van de luchtvaart vanuit een integrale aanpak op.

RHIA is één van de innovatieprogramma’s van gemeente Rotterdam. Door het aanjagen van innovaties, het stimuleren van nieuwe werkgelegenheid en de sociaal economische clusterontwikkeling faciliteert en versnelt RHIA de economische transitie. Het is voor de gemeente een programma waarin zij haar rol als ondernemende en co-investerende overheid kan tonen.

Voor Rotterdam The Hague Airport (RTHA) is RHIA de concretisering van één van de vier strategische hoofdlijnen: de luchthaven ontwikkelen tot innovatiepartner, zodat het de duurzame motor voor de ontwikkeling van het gebied en de regio kan worden.

“Rotterdam The Hague Airport is een compacte luchthaven met alle ruimte voor innovatie. Bijvoorbeeld voor de bouw van een duurzame proeffabriek voor groene kerosine. Vervolgens kunnen we de technologie opschalen in het haven- en industriecomplex van Rotterdam. Een mooie wisselwerking tussen de twee mainports.”

Ron Louwerse

Directeur van Rotterdam The Hague Airport

“Met RHIA willen gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport de sociaal-economische betekenis van de luchthaven voor de regio vergroten. Door de airport een broedplaats te maken voor innovaties die de luchtvaart duurzamer gaan maken. Daarmee werken we niet alleen aan het verminderen van CO2-uitstoot, maar ook aan het creëren van kansen voor bedrijven en nieuwe banen.”

Barbara Kathmann

Wethouder Economie Gemeente Rotterdam