Gerard Bovens treedt af als waarnemend directeur RHIA en hervat rol als voorzitter van de Raad van Toezicht

Gerard Bovens heeft per 1 september zijn rol als waarnemend directeur van Rotterdam The Hague Innovation Airport (RHIA) neergelegd en keert terug naar zijn eerdere functie als voorzitter van de Raad van Toezicht van RHIA. Gerard Bovens heeft deze voorzittersrol al meerdere jaren met toewijding vervuld en blijft zijn expertise inzetten voor de verdere ontwikkeling van de organisatie.

Tijdens zijn periode als waarnemend directeur heeft Gerard Bovens bijgedragen aan de continuering van de nieuwe koers van RHIA met het faciliteren van een sterk programmaportfolio en het verbinden van het commitment vanuit partners aan dit portfolio. Gerard Bovens laat weten dat hij ernaar uitkijkt om zijn werkzaamheden als voorzitter van de Raad van Toezicht weer op te pakken en zich te blijven inzetten voor de verdere ontwikkelingen van RHIA. “Het was een eer om als waarnemend directeur te mogen dienen, en ik kijk ernaar uit om in mijn rol als voorzitter voort te bouwen op de successen die we samen hebben bereikt. Veel dank ben ik verschuldigd aan Mick van Hattem, Jacco Scheer en Kim van ’t Sant waarmee ik de afgelopen periode intensief heb samengewerkt.  Die dank geldt ook alle leden van het Executive Board, de vertegenwoordigers van de overheden waarmee ik veel contact had en natuurlijk ook mijn collega’s in de Raad van Toezicht die mij al die 10 maanden van harte hebben gesteund”.

Het nieuwe directieteam, bestaande uit Lennard Verhoeff, Jos van den Boom en Victor Rijkaart, heeft het spreekwoordelijk ‘stokje’ overgenomen. Gerard Bovens spreekt zijn volste vertrouwen uit in het nieuwe trio en wenst hun veel succes bij het realiseren van de ambities van RHIA, uiteraard samen met de leden van de Executive Board en met de benodigde publieke steun. “Ik ben ervan overtuigd dat Lennard, Jos en Victor, samen met de leden van het vorige team, de juiste mensen zijn om de toekomst van RHIA vorm te geven en onze innovatievisie voort te zetten,” aldus Bovens.

RHIA speelt een cruciale rol in de transitie naar een schonere, stillere en slimmere toekomst van de luchtvaart met RTHA als unieke proeftuin. Met de aanstelling van dit nieuwe directieteam zet de organisatie een belangrijke stap richting verdere groei en vernieuwing.

RHIA is de ‘runway’ voor innovatie, een plek waar bedrijven, ondernemers en studenten zich inzetten voor de transitie naar een schonere, stillere en slimme toekomst van de luchtvaart.