In memoriam: Marten Dijkstra

Aan de RHIA-partners,

Het is verdrietig jullie te moeten berichten dat onze collega Marten Dijkstra op 1 januari – in aanwezigheid van zijn vrouw en kinderen – is overleden. We wisten dat Marten ziek was, maar niet dat zijn overlijden zo snel zou volgen.

Marten is een van de grondleggers van RHIA geweest. Hij kende RSG van binnenuit, had in alle lagen van de RTHA-organisatie goede contacten, waarmee hij het pad voor RHIA effende.

Hij volgde ontwikkelingen in de luchtvaartsector op de voet, had gevoel voor het belang van connectiviteit en de transitie die we daarin doormaken. Ook legde hij altijd de relatie met nummer 1 in de luchtvaart: veiligheid. Hij begeleidde de inspectie op de ochtend van een RHIA- event vorig jaar. Hierdoor werd de toegang tot het field lab in hangar 3 op het allerlaatste moment toch werd gewaarborgd en daarmee het event een succes.

Met zijn rijke ervaring en met plezier heeft hij aan RHIA gewerkt. Deze werkzaamheden had hij na zijn pensioen bij de RSG afgelopen zomer graag willen voortzetten. Dat heeft niet zo mogen zijn.

Marten was een fijne en zeer gewaardeerde collega: beschouwend, bedachtzaam, koersvast, met een duidelijke mening en originele inbreng.

Zo was hij degene die nog heel recent bij de nieuwe storyline voor RTHA wees op het belang van ruimte voor innovatieve bedrijvigheid.

We zijn dankbaar voor zijn bijdrage en zullen hem missen!

Onze gedachten gaan uit naar zijn dierbaren.