RHIA TAKE-OFF EVENT

Graag nodigen we u uit voor het RHIA Take-Off Event op 19 december van 17:00 tot 19:30 uur.

Vernieuwde samenwerking
Na vier jaar samenwerken belooft 2024 een bijzonder jaar te worden. We luiden een volgende fase van ontwikkeling en samenwerking in: community gedreven, privaat aangevoerd en publiek gesteund. Frans Everts, Marcel de Nooijer, Henri Werij, Michel Peters en Wilma van Dijk ondertekenen de vernieuwde propositie namens Shell, Transavia, TU Delft, NLR en RTHA. Als Executive Board RHIA nemen zij het voortouw in de samenwerking om bij te dragen aan ‘schoner, stiller en slimmer vliegen vanaf een multifunctionele luchthaven’.

Lanceren icoonproject
Een van de zes projecten voor 2024 zetten wij in de spotlight: DutcH2 Aviation Hub. Een belangrijk project om waterstof aangedreven vliegen vanaf RTHA mogelijk te maken door het ontwikkelen van een lokale infrastructuur voor de productie, opslag en gebruik van groene waterstof, het voorbereiden van een waterstof corridor tussen luchthavens en het ondersteunen van eerste vluchten vanaf RTHA door ZeroAvia, AeroDelft en Conscious Aerospace.

• 17.00-17.30 Inloop
  • 17.30-17.40 Welkom door Harm Edens (host)
  • 17.40-18.00 Presentatie Luchtvaart in Transitie – and the race to “climate neutral” aviation door Ron van Manen – Directeur Stichting Luchtvaart in Transitie
  • 18.00-18.30 De vernieuwde RHIA-samenwerking met een “Ondertekening” door Frans Everts (Shell), Marcel de Nooijer (Transavia– video), Henri Werij (TU Delft), Michel Peters (NLR) en Wilma van Dijk (RTHA)
  • 18:30-19:15 Lancering icoonproject DutchH2 Aviation Hub
    • Presentatie DutchH2 Aviation Hub door Marlies Hak (RTHA)
    • Panel 1: Denise Eikelenboom (NLR), Henri Werij (TU Delft), Rogier Blokdijk (Air Products), Kees van der Snel (Conscious), Guido Schwarz (Airbus) en Daan van Dijk (RTHA)
    • Panel 2: De regionale bestuurders Simons (Rotterdam), Stolk (Provincie Zuid-Holland), Bruines (Den Haag) en Wilma van Dijk (RTHA)
  • 19:15-19:30 Feestelijke afsluiting door studenten Albeda
  • 19:30-20:00 Netwerkborrel en afscheid van vertrekkend directeur RHIA Miranda Janse

Aanmelden kan hier

We zien u graag op 19 december om dit bijzondere moment met elkaar te vieren!