ELEKTRISCH

17 NOVEMBER | 16:00 - 18:00

ELEKTRISCH VLIEGEN

streep_84x13px

De wereld van elektrisch vliegen is volop in beweging. Zo is het nu al haalbaar om elektrische vliegtuigen op korte afstanden  in 2026 in Nederland  in te zetten. Bovendien worden er, in het kader van het  Europese TULIPS project, testen uitgevoerd op Rotterdam The Hague Airport (RTHA) met onbemand en modulair opladen van vliegtuigen. Buiten Nederland laat bijvoorbeeld Eviation  met een eerste testvlucht zien  dat elektrisch vliegen voor grotere aantallen passagiers mogelijk is.

SPREKER 1.

HERBERT HABNIT

streep_84x13px

Herbert kreeg de luchtvaart met de paplepel ingegeven en werd in 1978 mede-oprichter van de Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA). Naast vlieger ook een ondernemer en zakenman, hij houdt zich nu nod bezig met omzetten van energiegewassen in bio-kerosine voor de luchtvaart. Al ruim 50 jaar lid van de RAC waarvan meer dan 15 jaar in het bestuur, de laatste jaren als voorzitter.

SPREKER 2.

ROBERT VELDHUYZEN

streep_84x13px

Na een opleiding te hebben genoten aan de TU Delft ging Robert werken bij de NLR. Hierna is hij 33 jaar werkzaam geweest bij de European Space Agency. Nog altijd in het bezit van zijn Private Pilot License en houdt hij zich nu o.a. bezig met hoe elektrische luchtvaart op de RAC mogelijk kan worden.

SPREKER 3.

STAN VAN DOGGENAAR

streep_84x13px

Stan is een gepassioneerde merkenbouwer. Hij is oprichter van een full-service Nederlands reclamebureau wat zich richt op het helpen van internationale klanten, start ups en scale ups bij het bouwen van sterke merken waar klanten van houden. Stan maakt deel uit van het oprichtersteam van Lucy (FlyWithLucy) en is als Chief Marketing Officer verantwoordelijk voor het uitbouwen van het merk Lucy.

SPREKER 4.

GIJS VRENKEN

streep_84x13px

Sinds 2019 Manager Communications van Eindhoven Airport. Gijs zijn groene hart is sneller gaan kloppen na de kennismaking met elektrisch vliegen; van de aankondiging van Power Up in 2021 tot de oprichting ven het Elektrisch Vliegen Collectief dit jaar. Het resultaat? Een hoge plek op de prioriteitenlijst van Eindhoven Airport.

HEB JIJ EEN GOED IDEE VOOR SUSTAINABLE AVIATION TALKS?

streep_84x13px

Wij staan open voor jouw input! Deel het met ons door een mail te sturen naar Kim van ‘t Sant.