Nieuwe collega Wiedo Mulder

Wiedo Mulder is meer dan 30 jaar werkzaam in de luchtvaartsector o.a. op het gebied van Allianties & Joint Ventures, Flight Operations, Ground Handling, Cargo Operations, Operational Control, Training en Consultancy. Het RHIA Team is ontzettend blij met zijn expertise en versterking als programma manager Multimodale Mobiliteit en Sustainable Aviation Fuel.

Handen uit de mouwen steken!

Als bedenker en uitvoerend projectmanager van Internationale (uitwisselings-) programma’s en samenwerkingsverbanden tussen autoriteiten en bedrijven uit de luchtvaartsector heeft hij een grote bijdrage geleverd aan succesvolle optimalisatie- en besparingsprojecten (b.v. vlootoptimalisatie, brandstof, crewkosten en royalty’s).  Wiedo Mulder is een enthousiaste, creatieve ondernemer met een economische/technische achtergrond die van pionieren, innoveren en een uitdaging houdt met een praktische benadering van probleemoplossing.

Cross-cultural professional by experience

In de periode 2006 tot 2020 was hij veel te vinden in Azië (Rusland, Kazakhstan, Mongolië, Japan, China, Thailand en Singapore) en heeft hij bijzonder veel ervaring opgedaan bij het opzetten van projecten en samenwerkingen tussen internationale partijen. Daardoor is hij ook ‘ cross-cultural professional by experience’ geworden met affiniteit en gevoel voor politiek, cultuur, sociale en zakelijke aspecten.

Naast het geven van advies en het verbinden van partijen adviseert hij firma’s met interesse in de Aziatische markt.

“Het cultuurverschil is groot. Om de kansen en risico’s bij het zakendoen te her- en onderkennen, is het essentieel om de overeenkomsten en de verschillen tussen het Oosten en het Westen beter te begrijpen.”

Hij is gedurende zijn periode in de luchtvaartsector actief geweest als voorzitter en (vice-)voorzitter van diverse gerenommeerde internationale luchtvaartindustriewerkgroepen van ICAO en IATA. In deze periode is hij ook veel gevraagd door bedrijven en autoriteiten in Azië als spreker en deel te nemen aan luchtvaartdiscussies.