Wij zoeken een Communicatie- & Events medewerker

Stichting RHIA is opgericht in 2019 door gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport (RTHA). RHIA is de ‘runway’ voor innovatie, een plek waar bedrijven, ondernemers en studenten zich inzetten voor de transitie naar een schonere, stillere en duurzame toekomst van de luchtvaart. Met publieke en private stakeholders creëren wij een vernieuwend innovatiecluster waarin wij gezamenlijk werken aan een nieuwe toekomst voor de luchtvaart en luchthavens. De RHIA community werkt – onder andere – aan duurzame luchtvaartbrandstoffen, elektrisch- en waterstof aangedreven vliegen, campusvorming en duurzame energie. Samen geven we uitvoering aan ambities van overheid en industrie. Lees hier meer over RHIA en bekijk de RHIA animatie.

Op drie niveaus willen wij waarde toevoegen en impact maken:

• Stimuleren van luchtvaartinnovaties – innovatie is een belangrijke sleutel voor een toekomstbestendige regio. Met ons innovatie-ecosysteem werken wij aan een voedingsbodem en groeimiddel voor innovatie, specifiek voor de luchtvaart.
  • Vergroten van sociaaleconomische meerwaarde – de luchthaven als magneet voor nieuwe bedrijvigheid, nieuwe generatie educatie, werkgelegenheid van de toekomst. Zo levert het een bijdrage aan de maatschappij en aan de economische groei van de regio.
  • Versnellen van de energietransitie – minder CO2, alternatieve brandstoffen en een luchthaven die energie levert aan het net. Zo leveren wij een bijdrage aan de energietransitie.

De klimaattransitie vormt een belangrijke uitdaging voor de luchtvaart. De uitdaging wordt nog urgenter met de oproep van de Europese Commissie om de opstart van de post-corona economie nadrukkelijk te koppelen aan de versnelling van de Green Deal. Hiermee heeft RHIA de potentie om uit te groeien tot dé centrale plek in Nederland waar vernieuwing van de luchtvaart in de praktijk wordt gebracht. Wij bieden samen met RTHA een unieke testomgeving waar nieuwe diensten en producten onder reële omstandigheden getest worden. Zo faciliteren en versnellen wij projecten die opschaalbaar zijn qua technologie, gebruik in andere sectoren in de regio en toepassing in de rest van de wereld.

De functie
De Communicatie- en Events medewerker maakt deel uit van het communicatie team en wordt aangestuurd door de directeur. RHIA is een klein, wendbaar en gedreven team dat verder bestaat uit Business Accelerators, Projectleiders, Projectcoördinatoren en Management Ondersteuning. Dit relatief kleine team werkt intensief samen met partners uit het bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen.

Communicatie met partners is van cruciaal voor de RHIA community. De Communicatie- en Events medewerker is hierin de spil voor stichting RHIA en heeft als primaire focus het ondersteunen in het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie.

Jouw taken zijn als volgt:

• Het organiseren van de RHIA Talks en RHIA cafés;
  • Het organiseren van MKB-challenges;
  • Het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie-activiteiten voor het project Airport Technology Lab;
  • Het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie-activiteiten voor het project Smart Rotors;
  • Ondersteuning bieden in de organisatie van werkbezoeken;
  • Ondersteuning bieden in de ontwikkeling van de communicatiestrategie;
  • Ondersteuning bieden in de ontwikkeling van nieuwsbrieven, partner interviews en overige communicatie-activiteiten.

Vraag en aanbod
Naast bovenstaande kennis, ervaring en persoonlijkheidskenmerken neem je het volgende mee:

• Afgeronde HBO+ opleiding, dan wel een academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen;
  • 0-3 jaar werkervaring;
  • Je beschikt over procesvaardigheden en goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
  • Je kunt organiseren, plannen, prioriteren en de voortgang bewaken;
  • Je kunt snel schakelen, werken met deadlines en tijdsdruk, meerdere ballen tegelijkertijd in de lucht houden en het overzicht bewaren;
  • Je bent een pro-actieve meedenker met een hands-on mentaliteit;
  • Je bent resultaatgericht, zelfstandig, verantwoordelijk, ondernemend en initiatiefrijk;
  • Ervaring en kennis op het gebied van het gebruik van Mailchimp en social media;
  • Affiniteit met duurzaamheid, overheid en luchthavens is een pré.

Wij bieden jou een opdracht van september tot eind 2021 die bij wederzijdse instemming verlengd kan worden. De opdracht geschiedt op basis van detachering of via een ZZP-constructie (geen vast dienstverband). Afhankelijk van je leeftijd, opleiding en ervaring zal er op basis van een 36-urige werkweek een marktconforme beloning zijn. De functie kan variëren van 16 tot 24 uur per week.

Heb je interesse?
Eventuele inhoudelijke vragen kun je stellen aan Aria Sadeghi. Je cv en motivatiebrief kun je richten aan Miranda Janse, directeur RHIA. Solliciteren kan tot donderdag 23 september 2021. Belangstellenden die na de reactietermijn reageren, zullen helaas niet meer in de selectieprocedure worden meegenomen.