Wij zoeken een stagiair(e) Strategie & Public Affairs

Per februari 2021 zijn wij op zoek naar een stagiair(e) Strategie & Public Affairs voor de stichting Rotterdam the Hague Innovation Airport (RHIA).

RHIA is opgericht in 2019 door de gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport (RTHA). De stichting heeft tot doel innovatieprojecten die zowel bijdragen aan een duurzame luchtvaart als het versterken van (regionale) economische ontwikkeling te initiëren, faciliteren en versnellen. Met belangrijke regionale publieke en private stakeholders creëren wij een vernieuwend innovatiecluster waarin wij gezamenlijk werken aan een nieuwe toekomst voor de luchtvaart en luchthavens. Hiermee ondersteunen wij niet alleen een duurzaam herstel voor de luchtvaart uit de coronacrisis, maar zorgen wij ook voor een nieuw verhaal waarin wij de nieuwe economie combineren met duurzame luchtvaart.

RHIA bestaat uit een klein, wendbaar en gedreven team dat samenwerkt met partners uit het bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen. Met hun netwerk van zowel publieke en private partners brengen zij partijen bij elkaar en bouwen zij aan succesvolle consortia. Inmiddels zijn er al verschillende projecten in uitvoering. Meer hierover kun je hier lezen. RTHA en RHIA bieden een unieke testomgeving waar nieuwe diensten en producten onder reële omstandigheden getest worden. Zo faciliteren en versnellen zij projecten die opschaalbaar zijn qua technologie, gebruik in andere sectoren in de regio en toepassing in de rest van de wereld.

Wat ga je doen?
Tijdens de stage werk je samen met de collega’s van RHIA. Je wordt gekoppeld aan een van onze collega’s, die jou tijdens je stage persoonlijk begeleidt. Je werkzaamheden zullen o.a. bestaan uit:
–   Ondersteunen bij de totstandkoming van een programmaplan (maken van templates, voorbereiden sessies, verslaglegging);
–   Ondersteunen bij een project portfolio analyse (per project meewerken aan projectplannen o.b.v. beschikbare projectdocumentatie);
–   Ondersteunen van de strategisch secretaris in het lobbytraject, in het bijzonder bij het voorbereiden van (digitale) werkbezoeken voor publieke en private partners.

Ben jij de perfecte kandidaat?
Ga je geen uitdaging uit de weg, houd je van aanpakken en ben je een organisatietalent? Daarnaast zoeken we een stagiair(e) die:
–   Een hbo- of wo-opleiding volgt in bijvoorbeeld de richting van bestuurskunde, bedrijfskunde, innovatie, rechtsgeleerdheid, duurzaamheid of mobiliteit;
–   Vanaf februari gedurende een periode van 5 maanden voor 3 of 4 dagen per week beschikbaar is;
–   Affiniteit heeft met duurzame ontwikkeling en innovatie binnen de luchtvaart;
–   Interesse heeft om mee te werken binnen een mooie stichting in ontwikkeling;
–   Een goede beheersing heeft van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Wat bieden we jou?
–   Een stagevergoeding van € 300,- per maand op basis van 32 uur;
–   Persoonlijke begeleiding en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling;
–   Een veilige werkomgeving waar de coronamaatregelen in acht worden genomen wanneer je op kantoor wilt werken;
–   Uitdagende stage-werkzaamheden waarmee je relevante werkervaring opdoet voor later;
–   Een mooie toevoeging op je cv.

Vragen en solliciteren?
Zie jij deze stage als een leuke uitdaging? Stuur dan snel jouw cv en motivatiebrief naar info@stichtingrhia.nl ter attentie van Marianne van der Ploeg.