Solar Park

Aan de rand van de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport wordt een zonnepark gebouwd dat 13MW zal gaan leveren. In totaal zal er door Unisun 23MW worden geleverd, middels uitbreiding op landzijde.

PartnersUnisun, RTHA, Eneco en Schiphol Real EstateThemaNext ConnectionContactJill RietbergenMeedoen?Klik hierDelen:

Solar Park

Essentie.

Partners.

Dit zonnepark wordt gebouwd en beheerd door Unisun en is mogelijk gemaakt in samenwerking met RTHA, Eneco en Schiphol Real Estate.

Mijlpalen.

Het zonnepark wordt nu deels langs de start- en landingsbaan van de luchthaven gebouwd en zal op landzijde uitgebreid worden. De bouw van het zonnepark begint zomer 2020, en zal in het voorjaar 2021 worden opgeleverd. Gelijktijdig loopt een proces van onderzoek en wordt gekeken naar de mogelijkheden voor verdere verduurzaming van de energievoorziening van de luchthaven en de omgeving.

Relatie met Next Generation Airport.

Om de toekomst van de luchthaven te garanderen is het belangrijk dat de energievoorziening van de luchthaven duurzaam is en geen verdere druk legt op het milieu en haar omgeving. Mede om dit te bewerkstelligen wordt het zonnepark op Rotterdam The Hague Airport gebouwd. Met dit zonnepark zal RTHA en omgeving volledig worden voorzien van emissievrije elektriciteit. Om deze energie optimaal te benutten wordt hiernaast onderzocht welke mogelijkheden er zijn voor opslag en regulering van energiestromen en kan het zonnepark onderdeel worden van een Smart Grid (lees Smart Energy Systems voor meer informatie).

Contact.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Jill Rietbergen.