Urban Air Mobility

RHIA wilt de Next Generation Airport realiseren en om dit te doen en relevant te blijven in de toekomst, moeten functies worden toegevoegd aan de luchthaven. Één van die functies zou vorm kunnen krijgen in een Urban Air Mobility Port.

PartnersNLR, LantemansThemaNext ConnectionContactBart StemanMeedoen?Klik hierDelen:

Urban Air Mobility

Essentie.

RHIA wilt de Next Generation Airport realiseren en om dit te doen en relevant te blijven in de toekomst, moeten functies worden toegevoegd aan de luchthaven. Één van die functies zou vorm kunnen krijgen in een Urban Air Mobility Port.

Partners.

Om dit te onderzoeken werkt RHIA samen met NLR en Lantemans aan een INTERREG aanvraag vormgegeven in het Next Aviation Lab. Ook is er een samenwerking met Korea en wordt er nu gekeken of het mogelijk is om een samenwerking aan te gaan met Dronamics, een commerciele start-up uit Bulgarije die een autonoom vehicle hebben ontwikkeld en zoeken naar omgevingen om eerste internationale vluchten te doen plaats vinden. Op deze manier kan deze partij aansluiten bij de huidige internationale call, de gebiedsontwikkeling van de luchthaven en het Next Aviation Lab.

Contact.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met Bart Steman.