Airport Technology Lab

PartnersADECS Airsystems, Robin Radar, SkyEcho, To70, Bagchain, World Startup, Haagse Hogeschool, MBO Rijnland, TU Delft en RTHAThemaNext AviationContactLucien VersteegMeedoen?Klik hierDelen:

Airport Technology Lab

Essentie.

Het Airport Technology Lab (ATL) is een ontwikkel-, test- en demonstratieomgeving voor innovatieve producten en diensten voor luchthavens. Het digitaliseren van alles wat er op luchthavens gebeurt en het toepassen van Artificial Intelligence, neemt exponentieel toe. Met al die data en een juist IT platform kunnen bedrijven nieuwe diensten en producten maken en testen. De succesvolste innovaties zullen helpen de reiziger meer comfort en gemak te bieden, de airliners soepelere en efficiëntere vluchten te laten onderhouden, en de afhandelaars hun processen te optimaliseren. Uiteindelijk draagt de luchthaven zo ook (extra) bij aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid luchtvervuiling, CO2-uitstoot en geluidshinder terug te dringen.

Partners.

Projectpartners van ATL zijn ADECS Airsystems, Robin Radar, SkyEcho, To70, Bagchain, World Startup, Haagse Hogeschool, MBO Rijnland, TU Delft en Rotterdam The Hague Airport.

Mijlpalen.

Het ATL realiseert voor de zomer van 2020 een operationeel testcentrum waardoor luchthavendata voor ATL-partners toegankelijk wordt gemaakt. In december 2020 wil het ATL deze omgeving verrijkt hebben met windows voor live datastream van radardata en voor passagiersbewegingen. In 2020 wil het ATL met haar partners ook een Open Air Platform, een concept voor 4D-weather mapping, voorspellingssoftware voor vluchtplanning en een terminal passenger simulation model realiseren.

Relatie Next Geration Airport.

Voor de Next Generation Airport is het van essentieel belang om mee te gaan met de trends van de nieuwe economie, zoals digitalisering, artificial intelligence en automatisering om de processen op de luchthaven van de toekomst verder te kunnen optimaliseren. RTHA wil hierin voorop lopen. Innoveren is dan onontbeerlijk. Met de mogelijkheid van het ATL wordt zo ook nieuwe bedrijvigheid in de regio ontwikkeld; een nieuw belangrijk fundament voor de Next Generation Airport.

Contact.

Wil je hier meer over weten of wil je deelnemen? Neem contact op met de projectcoördinator Lucien Versteeg.

Het ATL wordt mede mogelijk gemaakt door: