Fieldlab Next Aviation

Het Fieldlab Next Aviation focust op het ontwikkelen en testen van nieuwe ontwerpen en onderdelen voor de luchtvaart van de toekomst, zoals nieuwe aandrijvingstechnieken, vleugelontwerpen, propellers en rotorbladen.

PartnersNLR, TU Delft, Dreamteam Aerodelft, Inholland, Jules Dock, KVE, Airborne en PipistrelThemaNext AviationContactYanniek HuismanMeedoen?Klik hierDelen:

Fieldlab Next Aviation

Essentie.

Het Fieldlab Next Aviation focust op het ontwikkelen en testen van nieuwe ontwerpen en onderdelen voor de luchtvaart van de toekomst. Hier wordt onderzoek gedaan naar onder andere nieuwe aandrijvingstechnieken, vleugelontwerpen, propellers en rotorbladen. Een van de unieke aspecten van dit fieldlab is dat er kan worden getest onder reële omstandigheden, aangezien het zich direct op de luchthaven bevindt.

Partners.

De projectpartners zijn NLR, TU Delft; Dreamteam Aerodelft, Inholland, Jules Dock, KVE, Airborne en Pipistrel.

Mijlpalen.

Momenteel is stichting RHIA samen met RTHA bezig met de huisvesting van de partners NLR en TU Delft. In de aankomende weken zal een deel van Hangaar 3 worden omgebouwd tot onderhoudslocatie voor de PH-LAB. In deze hangaar zullen ook instructielokalen, kantoren en werkplaatsen komen. Daarnaast zal worden gewerkt aan het werven van nieuwe partners en het doorontwikkelen van de geplande innovatieprojecten.

Relatie met Next Generation Airport.

De Next Generation Airport is stil, duurzaam en emissievrij. Door nieuwe onderdelen en aandrijvingstechnieken te ontwerpen en te testen, kan hieraan worden bijgedragen.

Contact.

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met projectcoördinator Yanniek Huisman.