ONZE PROJECTEN.

Met onze innovatieve projecten zetten wij de toon voor de luchtvaart van de toekomst, vergroten wij de sociaal-economische betekenis van de luchtvaart voor de regio én verbinden wij netwerken. Bekijk onze projecten. 

Op RTHA wordt een zonnepark van 13 MW gebouwd. Deze bron van duurzame energie levert de luchthaven en omgeving niet alleen genoeg energie om eigen operaties te laten draaien, het zorgt er ook voor dat de luchthaven energieleverend wordt naar de omgeving.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de operaties van een luchthaven doorgaan in extreme situaties? En wat komt hier allemaal bij kijken? Het project Resilient Airport focust op de ontwikkeling van een virtual control room om scenario studies te doen naar extreme situaties.

Aan de rand van de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport wordt een zonnepark gebouwd dat 13MW zal gaan leveren. In totaal zal er door Unisun 23MW worden geleverd, middels uitbreiding op landzijde.

Het Fieldlab Next Aviation focust op het ontwikkelen en testen van nieuwe ontwerpen en onderdelen voor de luchtvaart van de toekomst, zoals nieuwe aandrijvingstechnieken, vleugelontwerpen, propellers en rotorbladen.

Synthetische kerosine is CO2-neutraal en circulair en is vooral een duurzaam alternatief voor de huidige brandstof: kerosine. De productie van syntethische kerosine uit duurzame elektriciteit, CO2 en waterstof kan emissies van conventionele vliegtuigen drastisch reduceren.

Het Airport Technology Lab (ATL) is een ontwikkel-, test- en demonstratieomgeving voor innovatieve producten en diensten voor luchthavens. Het digitaliseren van alles wat er op luchthavens gebeurt en het toepassen van Artificial Intelligence, neemt exponentieel toe.

Om het toekomstige personeel van de RTHA op te leiden op o.a. de gebieden zoals hospitality, onderhoud, logistiek, technologie, innnovatie, veiligheid, milieu, maar ook om het huidige personeel toekomstbestendig te maken en waar nodig om/bij-te scholen, wordt het RTHA Campus ingericht.

Tijdens een (inter)nationale ramp is het essentieel dat noodhulp zo snel mogelijk op gang komt. Het project Emergency Airport onderzoekt de coördinatie van operationele uitvoering van o.a. de Nederlandse noodhulp bij (inter)nationale waterrampen.

De huidige terminal is bereikbaar middels auto, metro en bus. Het stuk dat ‘The Last Mile’ wordt genoemd, is de verbinding van het openbaar vervoer, tussen de metrohalte en de terminal. Momenteel rijdt hier een elektrische bus van de RET.

RHIA wilt de Next Generation Airport realiseren en om dit te doen en relevant te blijven in de toekomst, moeten functies worden toegevoegd aan de luchthaven. Één van die functies zou vorm kunnen krijgen in een Urban Air Mobility Port.

GEÏNSPIREERD?

Wij werken aan de luchtvaart van de toekomst. Een positieve impact op onze regio met new business en werkgelegenheid. En inspiratie voor de luchtvaart in Nederland, Europa en wereldwijd. Geïnspireerd? Doe mee.

Met onze innovaties zetten wij de toon voor de luchtvaart van de toekomst, maken wij de Next Economy mogelijk, én verbinden wij netwerken. Wij laten innovatie vliegen.